هواساز

هواساز  Air Handling  unit کاملترین دستگاه تهویه مطبوع است که تمامی عملیات تهویه مطبوع اعم از ضدعفونی و پاک سازی هوا ، سرد کردن ، گرم کردن ، تامین هوای تازه ،رطوبت گیری و...را بوسیله تجهیزات مختلف انجام میدهد.

هواساز

هواساز  Air Handling  unit کاملترین دستگاه تهویه مطبوع است که تمامی عملیات تهویه مطبوع اعم از ضدعفونی و پاک سازی هوا ، سرد کردن ، گرم کردن ، تامین هوای تازه ،رطوبت گیری و...را بوسیله تجهیزات مختلف انجام میدهد.

هواساز  Air Handling  unit کاملترین دستگاه تهویه مطبوع است که تمامی عملیات تهویه مطبوع اعم از ضدعفونی و پاک سازی هوا ، سرد کردن ، گرم کردن ، تامین هوای تازه ،رطوبت گیری و...را بوسیله تجهیزات مختلف انجام میدهد.
هواساز از اجزای اصلی شامل فن ،کویل ،فیلتر و بدنه تشکیل شده است و می توان بصورت آپشنال سیستم UV ،ازن ساز ،کویل سرمایش مستقیم DX  ،فیلتر های مخصوص مانند آلودگی هوای شهری، فیلتر ها ی کیسه ای هپا و اولپا، سیستم ایر واشر ،سیستم رطوبت گیر و رطوبت زن ،مبدل هوا به هواوهیت ریکاوری و... را درون آن تعبیه کرد.

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

داکت اسپلیت را می توان متداول‌ترین سیستم تهویه مطبوع در دنیا دانست که بسیاری برای تهویه مطبوع از آن استفاده می کنند. این دستگاه از یک هواساز و یک کندانسور تشکیل شده است و توسط مجموعه ای از لوله‌های مسی به هم متصل شده اند.

داکت اسپلیت ها در دو نوع اینورتردار و معمولی تولید می شوند . در نوع داکت اسپلیت اینورتر دار، توان و قدرت کارکرد دستگاه با توجه به دمای ست شده و دمای حسگر داخل مشخص خواهد شد . بصورتی که فرمان ارسالی از ترموستات به اینورتر سبب تغییر فرکانس برق ورودی به کمپرسور میشود و به طبع آن تعداد دور و قدرت کمپرسور نیز بسته به نیاز محیط متفاوت خواهد بود .

هر دستگاهی دارای معایب و مزایای خاص خود است اما باید اطمینان حاصل کرد که آیا مزایای دستگاه مورد نظر نسبت به معایب آن برتری دارد یا خیر؟

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

از مزایای داکت اسپلیت در نصب و راه‌اندازی می توان به سیستم لوله کشی داکت اسپلیت اشاره کرد. داکت اسپلیت سیستم لوله‌کشی را به شدت کاهش، در نهایت علاوه بر هزینه، زمان عیب‌یابی نیز در هنگام بروز مشکل کاهش می یابد. در دنیای امروز که به دنبال راهی برای کاهش مصرف انرژی هستیم، داکت اسپلیت در مقایسه با نمونه‌های دیگر، مصرف انرژی کمتر و قیمت پایین تری دارد.

کاربرد دوگانه سرمایش و گرمایش داکت اسپلیت ؛ عدم نیاز به  چیلر، برج خنک کننده ، موتور خانه مرکزی، رادیاتورها و لوله کشی های مربوطه ، همچنین امکان استفاده از هوای تازه (Fresh Air) در صورت نیاز ، حذف رطوبت و فیلتراسیون هوا و کاهش آلودگی ،  امکان استفاده از سیستم گرمایش با کویل آبگرم و قابلیت نصب داکت اسپلیت برای فضاهای بزرگ با کاربری مختلف ، قابلیت اضافه کردن فیلتر تصفیه هوا و کنترل دمای هر نقطه از فضا به وسیله ترموستات و دریچه های ترموستاتیک تنظیم هوا به صورت مجزا ، راه اندازی و کاربری آسان و طول عمر بالا از دیگر مزایای استفاده از داکت اسپلیت می باشند.

 

معایب استفاده از داکت اسپلیت

از معایب داکت اسپلیت می توان به ایجاد دمای یکسان در تمامی فضای داخلی اشاره کرد ، داکت اسپلیت قدرت تمرکز بر روی اتاق یا بخشی از فضا را ندارد. هنگامی که داکت اسپلیت در یک خانه یا آپارتمان روشن می‌شود، تمام فضای اتاق‌ها دارای دمای یکسانی خواهند شد. ترموستات موجود در دستگاه در بزرگترین فضا قرار دارد اما با این حال این موضوع برای همه خوشایند نیست.

از دیگر معایب داکت اسپلیت می توان به صدای مشخص فن و عبور هوای مکش دستگاه در بعضی برندهای داکت اسپلیت ، نصب یونیت خارجی (کندانسینگ یونیت) در فضای خارجی ، نصب تعداد زیاد کندانسینگ یونیت ها برای مجموعه داکت اسپیلت های یک مجتمع آپارتمانی یا ساختمان در صورتی که محل نصب این یونیت ها روی بام نباشد نمای ساختمان را زشت می کند اشاره کرد. همچنین حداکثر طول لوله های رابط (مسی) بین پنل داخلی داکت اسپلیت تا کندانسور بیرونی براساس ظرفیت و نظر کارشناس بین 10 تا 30 متر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت و مشخصات فنی انواع داکت اسپلیت به لینک زیر در سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/داکت-اسپلیت

  • بامین تهویه
  • ۰
  • ۰

هواساز خانگی مانند هواساز های صنعتی دارای کویل سرمایش و گرمایش و فن و فیلتر است. کویل در هواساز خانگی معمولا بصورت مشترک سرمایشی و گرمایشی است که در فصل گرما آب سرد و در فصل سرما آب گرم وارد آن می شود.

هواساز خانگی

معمولا آنچه که در منازل مسکونی به عنوان هواساز وجود دارد و در واقع هواساز ایرواشر است. که علاوه بر هواساز های معمول بخش ایرواشر هم به آن افزوده شده است. افزودن ایرواشر در هواساز خانگی به جهت عدم نیاز به آب چیلر در تابستان برای خنک کاری است. تامین آب سرد مورد نیاز کویل هواساز توسط چیلر مرکزی در بسیاری از پروژه ها توجیه اقتصادی ندارد و به جای آن از سرمایش تبخیری (ایرواشر) استفاده می شود.
 

مزایای دستگاه هواساز خانگی

  1. راندمان بالای هواساز

  2. عملکرد سرمایش و گرمایش

  3. قابلیت تنظیم دمای هوا و تعیین برنامه
  4. مستقل بودن تهویه مطبوع هر واحد از آپارتمان
  5. استفاده از چندین فیلتر برای تولید هوای پاک
  6. دارای ریموت کنترل از راه دور
  7. عدم اشغال فضای خانه به دلیل نصب بر روی پشت بام
  8. امکان تنظیم میزان اختلاط هوای برگشتی با هوای تازه و صرفه جویی در انرژی
  9. نصب و راه اندازی آسان
  10. تعمیرات و نکهداری آسان

 

معایب دستگاه هواساز

  1. نیاز به موتورخانه و تجهیزات چیلر و بویلر
  2. نیاز به کانال کشی و افزایش هزینه های مربوطه
  3. نبود امکان تنظیم دما و رطوبت  به صورت دقیق در برخی از دستگاه ها
  4. برای مناطق با رطوبت بالا مناسب نمی باشد

 

در انتخاب دستگاه هواساز به موارد زیر توجه فرمایید:

  1.  مقدار هد استاتیکی فن
  2. حجم هوایی که در واحد زمان از هواساز عبور می کند
  3. بار گرمایی و سرمایی کلی ساختمان

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت هواساز و خرید هواساز به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز

  • بامین تهویه
  • ۰
  • ۰

اخیرا در ساختمان های مسکونی ، اماکن عمومی ، تجاری و صنعتی از هواساز جهت تهویه مطبوع و بعنوان بهترین سیستم گرمایشی ، سرمایشی ستفاده می شود از این رو می توان در تمامی فصول ، دمای هوا را تنظیم کرد.

هواساز به جهت دارا بودن دمپرهای ورودی خروجی هوا و فیلتر های بسیار می تواند هوای محیط را کاملا تازه نگه دارد و مانند دستگاه تصفیه هوا عمل کند که این ویژگی یکی از مهمترین مزیت های دستگاه هواساز به شمار می رود.

هواساز آپارتمانی یکی از بهترین سیستم های تهویه مطبوع ، سرمایشی گرمایشی در جهان شناخته شده است. این دستگاه در فصول گرم سال با استفاده از گاز مبرد آب سرد و کویل های سرمایشی هوای محیط را خنک و متعادل و تمیز می کند.

 

عملکرد هواساز آپارتمانی به گونه ای طراحی شده است که با مستقل کردن واحد های مسکونی از یکدیگر در ایجاد هوای گرم و سرد با یکی از پارامتر های گرمایش با گازسوز، هیت پمپ، آبگرم یا المنت برقی نقش موثری در راستای حذف فن کوئل، رادیاتور یا گرمایش از کف دارند.

 

با استفاده از دمپر های ورودی و خروجی ، هوای ورود و خروج محیط و هوای تازه را می توان  مدیریت کرده و به صورت دلخواه تنظیم نمود.

بالا بودن کیفیت هوای محیط با استفاده از هواساز

هواساز به جهت دارا بودن فیلتر های متعدد ذرات معلق در هوا ، گرد و غبار ، حشرات و ... را از هوای محیط خارج می کند.

همچنین امکان نصب فیلتر های دیگر مانند فیلتر کاغذی ، فیلتر کیسه ای و ... سبب می شود هوای تولیدی توسط هواساز از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز

  • بامین تهویه
  • ۰
  • ۰

هواساز هایژنیک که بیشتر جهت تهویه اتاق های تمیز مانند اتاق های عمل ،بخش های بیمارستان ،آزمایشگاه ها ،در شرکت های دارویی و کارخانجات تولید مواد شوینده پزشکی و... بکار می رود دارای پوشش داخلی تمام استیل است و از فیلتر های مخصوص مانند فیلتر هپا ،فیلتر پلیتد ،بگ فیلتر ،سیستم UV ، فیلتر آلومینیومی و... استفاده می کنند.

هواساز های هایژنیک نسبت به هواساز های معمولی دارای افت فشار داخلی بیشتر بدلیل استفاده از فیلتر های سری متعدد می باشد و می توان با استفاده از فیلتر های استاندارد 99.9  درصد آلودگی های هوا را توسط هواساز هایژنیک جذب کرد . بطور کل از هواساز هایژنیک در محل هایی استفاده می شود که در آنجا ذرات معلق و آلوده کننده و میکروب ها و باکتریها و قارچها و ذرات آلرژی زا و... نباید منتقل شوند.

تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی در واقع در درصد تمیزی هوایی است که توسط دستگاه ایجاد می شود. هواساز هایژنیک با درصد تمیزی هوا با بیش از ۹۹ درصد عمل تولید هوای تمیز را انجام میدهد. در دستگاه هواساز از تجهیزات بسیار پیشرفته و دقیق ، برای کنترل دما و رطوبت استفاده می شود.

بطور کلی در فضاهای بیمارستانی، صنایع پزشکی و دارو سازی و فضاهایی که به هوای کاملا تمیز و عاری از میکروب ها و میکرواورگانیسم ها نیاز دارند ، از هواساز هایژنیک استفاده می شود . در مکان های مسکونی جهت سرمایش و گرمایش از هواساز های معمولی استفاده می گردد . تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی در نوع فیلتراسیون به کار رفته در آنها می باشد .

در بیمارستان و فضاهای مانند آن که تامین هوای تمیز ازاهمیت ویژه ای برخوردار است ، انواع فیلتر ها، نظیر کیسه ای ، هپا و یا اولپا در در هواساز ها به کار می روند که به این ترتیب جلوی ورود کلیه میکرو اورگانیسم های موجود در هوا به داخل فضای مورد نظر گرفته می شود . در هواساز های معمولی از فیلتر های آلومینیومی و گاهی کیسه ای،جهت فیلتراسیون حد اقل ذرات ریز گرد و یا گرد و غبار استفاده می شود که قابل شستشو و استفاده مجدد می باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ادامه مطلب به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

http://www.bamintahvie.com/category/air-condition/هواساز

  • بامین تهویه